Mijn huur betalen


Ik kan niet betalen

Heb je of verwacht je financiële problemen?

De maandelijkse huur dient stipt voor de 10-de van elke lopende maand betaald te worden.

Als je problemen hebt of problemen verwacht om de huishuur maandelijks tijdig te betalen, neem dan snel contact op met de dienst huurderszaken van cv Nieuw Sint-Truiden. We zullen samen met jou naar een haalbare oplossing zoeken!

Heb je grotere financiële problemen, die niet alleen gaan over de huurbetaling: dan neem je best tijdig contact op met het OCMW van je gemeente:

  • OCMW Sint-Truiden: tel 011/60.60.44
  • OCMW Gingelom:  tel 011/88.10.31
  • OCMW Nieuwerkerken: tel 011/88.87.70

Je kan ook terecht bij het Centrum Algemeen Welzijnswerk (gratis tel. 0800/13 500).

Staat het OCMW of het CAW je reeds bij met de betaling van je huur, sta je onder bewindvoering, budgetbeheer,…? Meld dit dan ook direct aan onze diensten!

Heb je financiële problemen, doe er dan snel iets aan! Voorkom nodeloze stappen bij de rechtbank en wacht niet op een vonnis van de vrederechter of tot er een deurwaarder bij je komt aankloppen. Bovendien kosten deze procedures je handen vol geld! 

Mijn inkomen verandert

Je hebt plots een veel lager inkomen dan in het jaar waarop we je huidige huurprijs berekenden. Dan kan je een aanpassing van je huurprijs vragen.

Er zijn wel twee voorwaarden:

  • Je gezinsinkomen is vandaag minstens 20% lager dan in het jaar waarop je laatste aanslagbiljet betrekking heeft;
  • Je gezinsinkomen ligt minstens 3 maanden na elkaar 20% lager.

Bezorg ons loonfiches of een overzicht van het inkomen van de laatste 3 maanden voor alle gezinsleden waarvan we de inkomsten nodig hebben voor de huurprijsberekening. Je moet namelijk bewijzen dat je gezinsinkomen daalde.

De huurherziening blijft 6 maanden geldig. Na afloop van deze 6 maanden dien je een nieuw attest af te leveren waaruit blijkt dat je  situatie ongewijzigd is.

 

Ik huur Mijn huur betalen